[O1] Nie mogę wrzucić wstecznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kuba772
    Drive
    • 2010
    • 68

    [O1] Nie mogę wrzucić wstecznego

    Byłem dziś w salonie Skody w ZG a tam reklama takiego oto oleju, który zalewają do Skodzinek :P

  • Iwan89
    Ambiente
    • 2009
    • 183

    #2
    [O1] Nie mogę wrzucić wstecznego

    Witam, odkąd mam to auto co jakiś czas były problemy z wrzucaniem biegu wstecznego na postoju, jednak problem ograniczał się do ponownego wciśnięcia sprzęgła, wówczas było ok. Podobnie, czasami nie chciał się wysprzęglić 1 bieg, również pomagało puszczenie i wciśnięcie sprzęgła. Jednak teraz wsteczny nie chce w ogóle wejść, lewarek nie chce pójść nawet odrobinę do góry od pozycji lewo-środek, wcześniej szedł przynajmniej do połowy i nie chciał dojść do samego końca. Pozostałe biegi chodzą tak jak trzeba. Jakieś pomysły?

    Komentarz

    • prodmg
      Drive
      • 2013
      • 59

      #3
      Jezeli zarowno z jedynka jak i wstecznym masz problem to moze jakis problem ze sprzeglem ? Dzieje sie cos oprocz tego ? Wysoko bierze, slizga? jaki przebieg na tym sprzegle ? pomyslalem tez o wodziku ale nie jestem w stanie stwierdzic czy to moze miec wplyw tylko na wsteczny i jedynke

      Komentarz

      • Iwan89
        Ambiente
        • 2009
        • 183

        #4
        Z jedynką to się prawie nie zdarza. Wsteczny też może z 5 razy w ciągu 4 lat, ale teraz to już nic nie pomaga. Sprzęgło jest ok, nie ślizga, dobrze łapie, jedynka się aktualnie wbija bezproblemowo, tak tylko wspomniałem, że coś takiego kiedyś miało miejsce.

        PS. Z tego co kiedyś czytałem bodajże tu na forum to sprzęgło w AGR jest nie do zajechania. Mam nadzieję, że to prawda i problem jest bardziej błachy

        Komentarz

        • phrix
          L&K
          • 2007
          • 1000
          • Audi
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Iwan89 przerabiałem ten problem w tym samym silniku.

          Otwórz komorę silnika pod filtrem powietrza zobaczysz mechanizm wybierania biegów - ruszająca się podkowa. W AGR-rze znajduje się tam plastikowy element w formie prostokątu w środku którego jest nit. Gdy jest wyrobiony będą problemy z wbiciem biegu wstecznego.

          Aby dokonać diagnozy poproś kogoś aby próbował wbić wsteczyn a ty obserwuj jak zmienia się położenie mechanizmu. Jak dobrze pamiętam wsteczny jest maksymalnie do dołu i w lewo. Podczas wbijania możesz pomóc ręką poprzez dociśnięcie Przeciwwagi ( taki odlew stalowy u góry) do dołu - Uwaga koniecznie na wyłączonym silniku lub wciśniętym sprzęgle !!!

          Jeżeli po odpaleniu bieg będzie prawidłowo wbity to nie ma problemu ze sprzęgłem. Wystarczy wymienić tą prowadnicę lub dokonać roznitowania i wstawić nowy plastik.

          10 minut roboty nie więcej. Moim zdaniem na 99 % problemem jest mechanizm wybierania.


          Jeżeli bedziesz miał jakieś pytania, to postaram się pomóc.
          Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

          _

          Komentarz

          • Iwan89
            Ambiente
            • 2009
            • 183

            #6
            Dzięki phrix, wie ktoś może jak ta część się nazywa?

            Komentarz

            • phrix
              L&K
              • 2007
              • 1000
              • Audi
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Część o której mówie oznaczona jest zieloną strzałką. Dostępna tylko w ASO na zamówienie cena około 110 PLN. ( ale można to samemu zrobić, stosująć plastik z Audi A3 jak dobrze pamiętam koszt 7 PLN).



              Jeżeli będziesz pewny, że to jest u Ciebie przyczyną to zaślę numer części.
              Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

              _

              Komentarz

              • Iwan89
                Ambiente
                • 2009
                • 183

                #8
                Kurcze, mam wrażenie, że u mnie wygląda to jakby inaczej:



                Jutro dokładnie sprawdzę i poszukam tego elementu, bo teraz już jest zbyt ciemno

                Odnośnie próby diagnozy to wygląda to tak, że obserwowałem działanie mechanizmu i pomogło mocne dociśnięcie tego metalowego elementu u góry, chyba przeciwwagi(jak wspomniałeś). Byłem też u mechanika, ale on nic konkretnego nie jest w stanie powiedzieć. Na następny dzień problem wrócił, także dociśnięcie pomaga na krótko. Czy po takiej diagnozie jest duże prawdopodobieństwo, że to ta część która była problemem u phrix-a?

                Komentarz

                • mobi65
                  Rider
                  • 2009
                  • 291

                  #9
                  Zamieszczone przez Iwan89
                  Kurcze, mam wrażenie, że u mnie wygląda to jakby inaczej:

                  Obrazek

                  Jutro dokładnie sprawdzę i poszukam tego elementu, bo teraz już jest zbyt ciemno

                  Odnośnie próby diagnozy to wygląda to tak, że obserwowałem działanie mechanizmu i pomogło mocne dociśnięcie tego metalowego elementu u góry, chyba przeciwwagi(jak wspomniałeś). Byłem też u mechanika, ale on nic konkretnego nie jest w stanie powiedzieć. Na następny dzień problem wrócił, także dociśnięcie pomaga na krótko. Czy po takiej diagnozie jest duże prawdopodobieństwo, że to ta część która była problemem u phrix-a?

                  kolego ta czesc o kturej pisze prix nazywa sie zabierak , mozna sprobowac wyregulowac polozenie zabieraka, dobre efekty daje tez nasmarowanie plastikowej oski zabieraka smarem silikonowym

                  Komentarz

                  • Iwan89
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 183

                    #10
                    phrix podeślij proszę numer katalogowy, z góry dzięki.

                    [ Dodano: Sro 15 Sty, 14 11:07 ]
                    Słuchajcie, proszę Was o pomoc bo całkiem już zdurniałem. Tym autem jeździ teraz głównie mój ojciec i jeszcze nie naprawiliśmy tego wstecznego. Wczoraj jechał o podobno przestały mu wchodzić biegi, spalanie pokazywało 100/100 i zapaliła się kontrolka braku paliwa. Pojechał do mechanika i podobno uwalona skrzynia biegów. No, ale do tej pory oprócz wstecznego pracowała nienagannie, także jestem w lekkim szoku. Czy te objawy dotyczące spalania to potwierdzają?

                    Komentarz

                    Pracuję...